Ouders/verzorgers of de leerling geven toestemming door een toestemmingsverklaring te ondertekenen.

De ouder/verzorger/leerling verklaart met de ondertekening dat het beeldmateriaal is gemaakt met zijn/haar uitdrukkelijke toestemming en verleent hierbij Bonhoeffer College recht om de foto’s en/of video’s te gebruiken voor een periode van maximaal 5 jaar; ook wanneer hij/zij de school inmiddels heeft verlaten. Het gaat hierbij om publicatie op de website, social media (Instagram, YouTube en Facebook) en andere publicaties (brochures, informatieboekjes) van Bonhoeffer College. Het beeldmateriaal wordt alleen door en voor Bonhoeffer College gebruikt en niet ter beschikking gesteld aan derden.

Verleende toestemming kan te allen tijde weer worden ingetrokken. Stuur hiervoor een verzoek per e-mail naar [email protected] en geef daarbij duidelijk aan om wie het gaat en welk beeldmateriaal het betreft. Deze overeenkomst is bindend voor ouder en leerling en komt ten goede aan Bonhoeffer College.

Toelichting bij toestemmingsverklaring

Bonhoeffer College is onderdeel van Stichting Carmelcollege. Stichting Carmelcollege is het bevoegd gezag van jouw school. Bonhoeffer College gebruikt beeldmateriaal (foto’s, video) voor de website, op social media en voor informatiemateriaal. Dit beeldmateriaal gebruiken we voor een periode van maximaal 5 jaar voor onze websites (www.bc-enschede.nl, www.watkiesjij.nl en www.gewoongoud.nu), social media (Instagram, YouTube en Facebook) en andere publicaties (brochures, informatieboekjes) van Bonhoeffer College. Wij gaan zorgvuldig om met dit beeldmateriaal. Uiteraard plaatsen wij geen beeldmateriaal waardoor leerlingen schade kunnen ondervinden.

Vanuit de wetgeving zijn wij verplicht om toestemming te vragen voor het gebruik van dit beeldmateriaal. Leerlingen van 16 jaar en ouder moeten zelf toestemming geven; voor leerlingen tot 16 jaar geldt dat een van de ouders/verzorgers toestemming moet geven.

Deze toestemming is belangrijk om te kunnen aantonen dat er afspraken gemaakt zijn voor publicatie.

De verleende toestemming kan altijd weer worden ingetrokken. Dit kan door een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld dan duidelijk om wie het gaat en om welk beeld het gaat. Het beeldmateriaal zal dan niet meer gebruikt worden. Dit geldt alleen voor nieuw of hernieuwd gebruik.