Kindgebonden budget

Het ministerie heeft de tegemoetkoming ouders veranderd in het kindgebonden budget. Afhankelijk van de situatie komen ouders/verzorgers wel of niet in aanmerking hiervoor. Voor meer informatie kijk op duo.nl. Kijk bij 'aanvullende beurs of toelage’.

Stichting Leergeld Enschede

Leergeld Enschede helpt kinderen van 4 t/m 17 jaar uit gezinnen die weinig geld hebben en moeilijk kunnen rondkomen met hun inkomen. Zij kunnen uw kind helpen met bijvoorbeeld een fiets, schoolspullen, zwemles of vergoeding van de muziekles of een lidmaatschap bij een sportvereniging. Ook bieden ze samen met hun partners regelmatig leuke activiteiten aan. Zo kunnen alle kinderen toch deelnemen, kennis opdoen en hun vaardigheden ontwikkelen.

Kijk op de website of u in aanmerking komt.

Kindpakket: ieder kind kan meedoen!

Alle kinderen in Enschede moeten mee kunnen doen aan belangrijke dingen. Bijvoorbeeld sporten, de schoolreis of muziekles. Dit lijkt heel gewoon maar dat is niet in ieder gezin vanzelfsprekend. Want 1 op de 8 kinderen groeit op in armoede. Daarom is er in Enschede het Kindpakket: regelingen en mogelijkheden waar ouders voor hun kinderen gebruik van kunnen maken. Op enschede.nl/kindpakket staan alle mogelijkheden op een rijtje.

Tegemoetkoming scholieren

Een leerling die 18 jaar of ouder is, mag een tegemoetkoming schoolkosten aanvragen. Kijk voor meer informatie op de website duo.nl.