Bonhoeffer College

Het doel van een hackathon is dat de leerlingen uitgedaagd worden om in een korte tijd met oplossingen te komen voor een relevant vraagstuk. De onderbouwleerlingen gingen aan de slag op school en de bovenbouw leerlingen op Hogeschool Saxion.

In verschillende groepen zijn de leerlingen bezig geweest om hun ontwerp vorm te geven. Gedurende de dag zijn er ook workshops aangeboden waarmee leerlingen nieuwe inspiratie konden opdoen om dit in hun ontwerp te kunnen toe te passen.

De middag werd afgesloten met een presentatiemarkt voor leerlingen en ouders. Daar werden alle ontwerpen gepresenteerd en is de jury langsgelopen om alle ontwerpen te beoordelen. De succesvolle hackathon werd afgesloten met een prijsuitreiking.

And the winner is...

Een eerstejaars groep sprong er met kop en schouders bovenuit. Het groepje van: Linde, Colin, Bor, Naqiah en Thijn. Zij hebben het spel 'Dance cards' gemaakt. Daarbij creëer je aan de hand van verschillende danskaarten en een dobbelsteen je eigen dansje. Uiteindelijk kiest iedereen wie het dansje het beste deed.

In de bovenbouwklassen waren de groepswinnaars Isabelle, Tess, Timuçin, Miracle, Tim, Finn en Joshua met een prototype van het speelgoed ‘TandwielTapTap’. Hierin kun je met het plaatsen van allerlei tandwielen kleine voorwerpen zoals rijst en mais naar de goede ‘sorteerbakjes’ draaien.

Gefeliciteerd met jullie winnende ontwerp 🎉🎉.